_______________________________________________________________________________________
Katarzyna Biniszewska
logopeda, pedagog
Jest absolwentką Wyższej Szkoły Pedagogicznej Związku Nauczycielstwa Polskiego w Warszawie. Ukończyła kierunek pedagogika wczesnoszkolna z terapią pedagogiczną, a także Kwalifikacyjne Studia Podyplomowe Logopedii. W poradni zajmuje się zajmuje się diagnozą i terapią logopedyczną oraz diagnozą trudności szkolnych. Doświadczenie zawodowe zdobywała pracując w przedszkolu i szkołach podstawowych w klasach I – III (początkowo jako wychowawca, następnie również jako terapeuta i logopeda).
_______________________________________________________________________________________
Hanna Buczyńska-Ciak
psycholog, doradca zawodowy
W poradni pracuje od 1995r. Studia magisterskie ukończyła w 1991r. na Wydziale Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego – specjalność kliniczna.
W 2000 r. ukończyła studia podyplomowe w zakresie doradztwa zawodowego w Instytucie Psychologii Uniwersytetu Łódzkiego. Uczestniczyła i uzyskała certyfikat upoważniający do prowadzenia „Treningu Zastępowania Agresji”z dziećmi i młodzieżą.
W poradni zajmuje się diagnozą trudności szkolnych, problemów emocjonalnych i wychowawczych u młodzieży gimnazjalnej i ponadgimnazjalnej.
Prowadzi badania predyspozycji zawodowych, doradztwo indywidualne i grupowe. Na terenie szkół organizuje spotkania z uczniami, rodzicami i nauczycielami na tematy związane z wyborem zawodu.
_______________________________________________________________________________________
Monika Czerwińska
logopeda, pedagog
Absolwentka pedagogiki Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, Podyplomowego Studium logopedycznego UKSW w Warszawie oraz Podyplomowego Studium Edukacji Początkowej i Reedukacji UW.
Ukończyła wiele kursów doskonalących, których elementy wykorzystuje w swojej pracy m.in. glottodydaktyki, dziecięcej mateamtyki, psychomotoryki oraz integracji sensorycznej.
W pracy zawodowej zajmuje się diagnozą i terapią logopedyczną dzieci oraz diagnozą trudności szkolnych.
W Poradni pracuje od 2006 r., wcześniejsze doświadczenie zawodowe zdobyła pracując w przedszkolu jako wychowawca i logopeda.
_______________________________________________________________________________________
Marzena Dębczak-Biernacik
pedagog, terapeuta
Ukończyła Wydział Pedagogiczny na Uniwersytecie Warszawskim ze specjalnością Pedagogiki Rewalidacyjnej. Jest także absolwentką Studiów Podyplomowych Wspomagania Dzieci z Problemami Rozwojowymi. Doświadczenie zawodowe zdobywała w przedszkolu integracyjnym oraz w szkole z oddziałami integracyjnymi. Ukończyła szereg kursów i szkoleń, z których wykorzystuje w swojej pracy elementy pedagogiki Marii Montessori, Weroniki Sherborne, TUS-u oraz Terapii ręki. Zajmuje się diagnozą i terapią pedagogiczną dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu.
_______________________________________________________________________________________
Małgorzata Fijałkowska
pedagog
Jest absolwentką Wyższej Szkoły Pedagogicznej Związku Nauczycielstwa Polskiego w Warszawie. Ukończyła kierunek pedagogika wczesnoszkolna z terapią pedagogiczną, a także Kwalifikacyjne Studia Podyplomowe Matematyki.
Doświadczenie zawodowe zdobywała pracując w szkole podstawowej w klasach 0 – III.
W poradni zajmuje się diagnozą i terapią pedagogiczną dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu oraz z trudnościami w uczeniu się matematyki.
Prowadzi zajęcia rozwijające twórcze myślenie oraz zajęcia dla młodych matematyków. Zaprasza na konsultacje dotyczące problemów edukacyjnych.
_______________________________________________________________________________________
Sylwia Frączek
psycholog
Absolwentka psychologii na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim Jana Pawła II (specjalność psychologia kliniczna, zdrowia, osobowości, psychoterapii), certyfikowany terapeuta integracji sensorycznej. Doświadczenie zawodowe zdobywała pracując jako psycholog w warszawskich żłobkach, szkole podstawowej oraz poradni psychologiczno- pedagogicznej. Poszerzała wiedzę podczas licznych szkoleń, takich jak Studium Pomocy Psychologicznej i Interwencji Kryzysowej, Przeciwdziałanie Przemocy w Rodzinie, Kurs Podstawowy Terapii Systemowej, Terapia Dzieci i Młodzieży w nurcie poznawczo- behawioralnym. W Poradni zajmuje się diagnozą psychologiczną.
_______________________________________________________________________________________
Aneta Gilewicz
psycholog, terapeuta SI
Absolwentka psychologii UKSW oraz integracji sensorycznej Centrum SI w Warszawie. Ukończyła szereg kursów i szkoleń rozwijających warsztat pracy oraz umiejętności zawodowe a także studia podyplomowe z Poradnictwa psychologicznego i interwencji kryzysowej. Doświadczenie zawodowe zdobywała pracując w niepublicznym terapeutycznym przedszkolu i szkole oraz niepublicznej poradni prowadzącej terapię dzieci w spektrum autyzmu oraz niepełnosprawnością sprzężoną. W Poradni zajmuje się diagnozą psychologiczną oraz integracji sensorycznej, prowadzi terapie integracji sensorycznej oraz konsultacje psychologiczne dla rodziców.
_______________________________________________________________________________________
Magdalena Głaska
psycholog
Absolwentka Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej na wydziale psychologii klinicznej. Ukończyła studia podyplomowe na Uniwersytecie Warszawskim z diagnozy klinicznej małego dziecka i jego rodziny. Ukończyła także liczne szkolenia dotyczące stosowania różnych technik diagnostycznych, diagnozy i terapii dzieci ze spektrum autyzmu, a także dzieci z mutyzmem wybiórczym. W Poradni zajmuje się diagnozą psychologiczną (trudności w nauce, problemy emocjonalne, wychowawcze).
_______________________________________________________________________________________
Małgorzata Grabowska
psycholog, psychoterapeuta w nurcie poznawczo-behawioralnym
Absolwentka Uniwersytetu Humanistycznospołecznego SWPS w Warszawie na wydziale psychologii klinicznej i zdrowia. Ukończyła studia doktoranckie w Instytucie Psychologii PAN w Warszawie, obecnie w trakcie certyfikacji PTTPB w Warszawie. W Poradni zajmuje się diagnozą psychologiczną, prowadzi wsparcie psychologiczne dla dzieci z zaburzeniami depresyjnymi, lękowymi, nastroju, odżywiania oraz prowadzi konsultacje dla rodziców. Jest członkiem Zespołu Orzekającego.
_______________________________________________________________________________________
Magdalena Jaskólska
pedagog, terapeuta integracji sensorycznej
Absolwentka filologii polskiej oraz pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej. Ukończyła również studia podyplomowe z zakresu terapii pedagogicznej oraz socjoterapii w Wyższej Szkole Nauk Społecznych w Warszawie. Jest także terapeutą integracji sensorycznej.
Doświadczenie zawodowe zdobywała, pracując w szkole jako terapeuta pedagogiczny, wychowawca oraz nauczyciel języka polskiego.
W Poradni zajmuje się diagnozą pedagogiczną dzieci z trudnościami w pisaniu i czytaniu. Prowadzi zajęcia korekcyjno-kompensacyjne dla uczniów dyslektycznych oraz terapię rozwoju procesów integracji sensorycznej. Zajmuje się również konsultacjami dla rodziców dzieci z trudnościami w nauce.
_______________________________________________________________________________________
Dorota Jurczak – logopeda
logopeda
Absolwentka Akademii Humanistycznej im. Aleksandra Gieysztora na wydziale Filologii Polskiej w Pułtusku. Ukończyła studia magisterskie ze specjalnością nauczycielską a także Studia Podyplomowe w zakresie logopedii i Studia Podyplomowe: Pedagogika specjalna w zakresie edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Swoje doświadczenie zawodowe zdobyła będąc nauczycielem – polonistą w szkole ponadgimnazjalnej a następnie pracując jako logopeda w przedszkolu. W poradni zajmuje się diagnozą i terapią logopedyczną.
_______________________________________________________________________________________
Agata Kowalska-Mańkowska
pedagog, terapeuta
Jest absolwentką Wyższej Szkoły Pedagogicznej Związku Nauczycielstwa Polskiego w Warszawie. Ukończyła kierunek pedagogika wczesnoszkolna z terapią pedagogiczną, a także Kwalifikacyjne Studia Podyplomowe Matematyki. Doświadczenie zawodowe zdobywała pracując w szkole podstawowej w klasach 0 – III. W poradni zajmuje się diagnozą i terapią pedagogiczną dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu oraz z trudnościami w uczeniu się matematyki. Prowadzi zajęcia rozwijające twórcze myślenie oraz zajęcia dla młodych matematyków. Zaprasza na konsultacje dotyczące problemów edukacyjnych.
_____________________________________________________________________________________
Klaudia Kozyra
pedagog, terapeuta
Absolwentka pedagogiki w SGGW w Warszawie na specjalnościach: terapia pedagogiczna i wspomaganie rozwoju dziecka oraz pedagogika szkolna z terapią pedagogiczną Ukończyła m.in. takie kursy jak: hipoterapia, terapia ręki. Swoje doświadczenie w pracy z dziećmi zdobyła poprzez prowadzenie zajęć z zakresu arteterapii i mnemotechnik (technik szybkiego zapamiętywania). W swoich pracach naukowych zajmowała się znaczeniem zajęć arteterapeutycznych w funkcjonowaniu dzieci z autyzmem oraz znaczeniem mnemotechnik w funkcjonowaniu dziecka z dysleksją rozwojową. W Poradni zajmuje się diagnozą oraz terapią pedagogiczną.
_______________________________________________________________________________________
Elżbieta Król
psycholog
Ukończyła psychologię na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, specjalizacja – psychologia wychowawcza, studia podyplomowe na Akademii Pedagogiki Specjalnej – Diagnoza i terapia trudności wychowawczych – pomoc dziecku i rodzinie oraz liczne kursy i szkolenia (m.in. Trening Zastępowania Agresji).
W Poradni pracuje z dziećmi młodszymi – wiek przedszkolny i szkolny, zajmuje się diagnozą trudności szkolnych, dysleksji oraz poradnictwem dla rodziców.
Jako przewodnicząca Zespołu Orzecznictwa odpowiada za wydawanie orzeczeń do kształcenia specjalnego i nauczania indywidualnego.
_______________________________________________________________________________________
Monika Kuc
oligofrenopedagog, logopeda
Absolwentka WSPS w Warszawie na Wydziale Rewalidacji, Studium Kwalifikacyjnego Logopedii Szkolnej, podyplomowego Studium Logopedii i Glottodydaktyki Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie oraz kursu kwalifikacyjnego zarządzania oświatą. Posiada certyfikat mediatora wydany przez Polskie Centrum Mediacji oraz dyplom logopedy medialnego.
Ukończyła wiele kursów doskonalących z zakresu terapii logopedycznej, terapii pedagogicznej oraz szkoleń dotyczących wspierania rozwoju dzieci i młodzieży.
Doświadczenie zawodowe zbierała pracując w szkole specjalnej, w szkole podstawowej z oddziałami integracyjnymi. W pracy wykorzystuje m.in. elementy terapii integracji sensorycznej, terapii psychomotorycznej i terapii słuchowej wg A. Tomatisa.
W PPP w Zielonce pracuje od 1992 r, od 2002 roku jest jej dyrektorem.
W pracy zawodowej szczególnie interesuje się zaburzeniami mowy na tle dysfunkcji ośrodkowego układu nerwowego, a także emisją i impostacją głosu.
Uważa, że kontakt z drugim człowiekiem jest wielkim wyzwaniem, ale także wspaniałym doświadczeniem osobistym, które zawsze wzbogaca i jest podstawą do nowych poszukiwań i rozwoju.
______________________________________________________________________________________
Anna Pielat
pedagog
Jest absolwentką Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego (Pedagogika Ogólna oraz Nauczanie Początkowe), a także Podyplomowego Studium Terapii Pedagogicznej w Instytucie Badań Edukacyjnych.
Po ukończeniu studiów przez kilka lat pracowała w szkołach podstawowych jako nauczycielka klas młodszych, a od 1995 roku - w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Zielonce.
W Poradni zajmuje się diagnozą pedagogiczną dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu, a także z trudnościami w matematyce. Prowadzi zajęcia z terapii pedagogicznej dla dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu, adresowane przede wszystkim do uczniów szkół podstawowych.
Prowadzi także warsztaty ortograficzne.
Rodziców i uczniów zaprasza na konsultacje pedagogiczne. Nie jest to badanie pedagogiczne ani dłuższa terapia, ale jednorazowa porada – wskazówka do samodzielnej pracy nad problemem dziecka (czytanie, pisanie – także praca nad poprawą graficznej strony pisma).
______________________________________________________________________________________
Katarzyna Przeździecka
psycholog, terapeuta integracji sensorycznej
Jest absolwentką Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego – specjalności: Psychologia Wychowawcza Stosowana oraz Psychoterapia. Ukończyła również Podyplomowe Studium Terapii Pedagogicznej w Instytucie Badań Edukacyjnych. Od 2011 roku jest także Terapeutką Integracji Sensorycznej.
W Poradni zajmuje się poradnictwem dla rodziców, diagnozą psychologiczną niepowodzeń szkolnych, prowadzi zajęcia z terapii integracji sensorycznej.
______________________________________________________________________________________
Klaudia Kozyra
pedagog, terapeuta
Absolwentka pedagogiki w SGGW w Warszawie na specjalnościach: terapia pedagogiczna i wspomaganie rozwoju dziecka oraz pedagogika szkolna z terapią pedagogiczną Ukończyła m.in. takie kursy jak: hipoterapia, terapia ręki. Swoje doświadczenie w pracy z dziećmi zdobyła poprzez prowadzenie zajęć z zakresu arteterapii i mnemotechnik (technik szybkiego zapamiętywania). W swoich pracach naukowych zajmowała się znaczeniem zajęć arteterapeutycznych w funkcjonowaniu dzieci z autyzmem oraz znaczeniem mnemotechnik w funkcjonowaniu dziecka z dysleksją rozwojową. W Poradni zajmuje się diagnozą oraz terapią pedagogiczną.
_______________________________________________________________________________________
Elżbieta Szałata
psycholog
Jest absolwentką Psychologii w Akademii Teologii Katolickiej w Warszawie.
Ukończyła też studia podyplomowe w UKSW w zakresie nauk o rodzinie oraz szereg kursów doskonalących warsztat pracy i umiejętności zawodowe. Interesuje ją rozwój dzieci i młodzieży w kontekście ich rodziny, środowiska.
W początkach pracy pracowała z pacjentami z problemami psychicznymi w oddziałach pracy chronionej w Warszawie i Falenicy. Następnie podjęła pracę w Poradni w Zielonce, gdzie zajmuje się od początku diagnozą trudności szkolnych i wychowawczych dzieci i młodzieży oraz wspieraniem rodziców i dzieci w nabywaniu umiejętności radzenia sobie z problemami.
Przez wiele lat zajmowała się doradztwem w dziedzinie wyboru zawodu i szkoły i nadal ten temat jest jej bliski. Zależy jej, aby w pracy z młodymi ludźmi odkrywać ich mocne strony, talenty jako bazę do dalszego rozwoju, do zdobycia ciekawego zawodu w przyszłości.
Cieszy ją rozwój uczniów, w których zobaczy się dobre cechy, zdolności - ich wielką wartość jako ludzi.
W pracy psychologa bardzo sobie ceni współpracę z rodzicami - z Mamami i Ojcami, od których tak dużo zależy.
_______________________________________________________________________________________
Magdalena Tomczyńska
pedagog specjalny, neurologopeda
Absolwentka WSPS w Warszawie na Wydziale Rewalidacji, Podyplomowego Studium Logopedycznego na Wydziale Polonistyki UW oraz Podyplomowego Studium Neurologopedii UMCS w Lublinie.
Ukończyła wiele kursów doskonalących m.in. Trening Zastępowania Agresji ART, metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherbone, trening słuchowy A. A. Tomatisa.
Doświadczenie zawodowe zdobywała pracując w szkole szpitalnej, przedszkolu oraz w szkole podstawowej z oddziałami integracyjnymi.
W poradni zajmuje się diagnozą i terapią dzieci z zaburzeniami mowy w wieku starszym przedszkolnym i szkolnym.
_______________________________________________________________________________________
Magdalena Waniewska
psycholog
Absolwentka psychologii Akademii Teologii Katolickiej w Warszawie oraz Studium Terapii Rodzin przy Stowarzyszeniu OPTA. Ukończyła szereg kursów i szkoleń rozwijających warsztat pracy i umiejętności zawodowe.
Doświadczenie zawodowe zdobywała pracując w Szkole Specjalnej a także w szkole z oddziałami integracyjnymi.
W Poradni zajmuje się diagnozą trudności szkolnych, prowadzi terapię indywidualną, rodzinna i małżeńską, jest członkiem Zespołu Orzekającego.
_______________________________________________________________________________________
Edyta Witkowska
logopeda
Absolwentka edukacji wczesnoszkolnej zintegrownej z nauczaniem przedszkolnym i logopedią, studiów podyplomowych na kierunku logopedia i podyplomowych studiów neurologopedycznych. Ukończyła wiele kursów doskonalących i szkoleń, których elementy wykorzystuje w swojej pracy. Pracuje, między innymi, metodą krakowską, prowadzi terapię miofunkcjonalną i wczesną interwencję logopedyczną. Interesuje się tematyką wybiórczości pokarmowej w ujęciu sensoryczno-motorycznym. W pracy zawodowej zajmuje się diagnozą i terapią logopedyczną dzieci. Prowadzi warsztaty usprawniające funkcje percepcyjno-motoryczne dla dzieci rozpoczynających edukację szkolną oraz warsztaty ortograficzne. Doświadczenie zawodowe zdobyła pracując w przedszkolach, szkołach oraz poradniach psychologiczno-pedagogicznych.
_______________________________________________________________________________________
Zofia Wyczółkowska
psycholog
Absolwentka wydziału psychologii SWPS w Warszawie, absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego wydziału pedagogicznego. Ukończyła szereg kursów doskonalących m.in. Trening Zastępowania Agresji w Instytucie Amity, MBTT – Mindfulness-Based Teacher Training w Polskim Instytucie Mindfulness, TSR I stopnia w Centrum TSR. Doświadczenie zawodowe zdobywała pracując w przedszkolu i szkole podstawowej z oddziałami integracyjnymi. W poradni zajmuje się diagnozą psychologiczną.
_______________________________________________________________________________________
Agnieszka Zalewa
opsycholog
Absolwentka Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego na kierunku psychologia.
Swoje doświadczenie zawodowe zdobywa łącząc pracę w poradni z pracą w szkole podstawowej.
Zajmuje się diagnozą trudności szkolnych, poradnictwem wychowawczym; współprowadzi warsztaty wychowawcze dla rodziców.
Ukończyła szereg kursów m.in. Terapia poznawczo-behawioralna dzieci i młodzieży, Stosowana Analiza Zachowania, Trening Zastępowania Agresji, Szkoła dla Rodziców i Wychowawców.
Nieobecna w pracy w bieżącym roku szkolnym.
_______________________________________________________________________________________
Małgorzata Zawadyl
pedagog
Jest absolwentką WSP TWP w Warszawie (Wyższa Szkoła Pedagogiczna Towarzystwa Wiedzy Powszechnej), ukończyła kierunek pedagogika opiekuńczo-wychowawcza. Przez kilka lat zajmowała się własnymi pociechami, poszerzając jednocześnie dotychczas zdobytą wiedzę. W 2007 roku ukończyła Podyplomowe Studia Terapii Pedagogicznej.
Obecnie jako pedagog Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej pracuje z dziećmi w wieku przedszkolnym i szkolnym, młodzieżą szkół średnich oraz ich rodzicami. Prowadzi zajęcia korekcyjno-kompensacyjne dla dzieci z trudnościami w początkowej nauce pisania i czytania, a także dla uczniów dyslektycznych. Zajmuje się również diagnozą pedagogiczną dojrzałości szkolnej oraz dysleksji. Prowadzi także przesiewowe badania w ramach programu „Słyszę, widzę, mówię”.
Na bieżąco poszerza swoją wiedzę uczestnicząc w kursach i szkoleniach. Szczególnie interesują ją zagadnienia dotyczące wspomagania rozwoju dzieci, które rozpoczynają naukę szkolną.
Bardzo ważne w codziennej pracy jest dla niej życzliwe i wspierające podejście do osób zgłaszających się po pomoc.
_______________________________________________________________________________________
Dorota Ziemińska-Dąbrowska
psycholog
Absolwentka Uniwersytetu SWPS w Warszawie.
Ukończyła Studia Podyplomowe na Uniwersytecie Warszawskim „Diagnoza Kliniczna dziecka i jego rodziny”
Specjalizuje się w psychologicznej diagnozie specyficznych trudności w nauce. Ponadto w Poradni zajmuje się prowadzeniem terapii dysleksji metodą Warnkego oraz funkcji poznawczych metodą Instrumental Enrichment Feuersteina.
Ukończyła szereg szkoleń w Polsce i zagranicą (Austria, USA) m.in. Integracja Sensoryczna Oryginal wg Ayres w tym diagnoza testem SIPT, Diagnoza zaburzeń ze spektrum autyzmu, Diagnoza symptomów depresji u dzieci i młodzieży, Terapia ręki I i II stopnia, Trening Umiejętności Społecznych, Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne.
_______________________________________________________________________________________